.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تاجرنيا: نتيجه انتخابات قطعی نيست

يك عضو شوراي مركزي انجمن اسلامي جامعه پزشكي گفت: اگر ما بتوانيم انتخابات را به سمت انتخاباتي قطبي ببريم و انتخابات سالم برگزار شود من فكر مي‌كنم هم نوع آرايش موجود نيروهاي سياسي و هم اقبال مردم پيروزي اصلاح‌طلبان را رقم خواهد زد.

علي تاجرنيا اظهار كرد: من فكر مي‌كنم اتفاقي كه در اين دوره‌ انتخابات افتاده اين است كه براي اولين بار در زماني كه رييس‌جمهور مستقر وجود دارد، كانديداهاي جدي ديگري حضور دارند؛ بنابراين نتيجه انتخابات مثل ادوار گذشته قطعي نيست. در دوره‌هاي دوم رياست جمهوري قبلي تقريبا از قبل مي‌شد پيش‌بيني كرد كه رياست جمهوري آن رييس‌جمهور يك دوره‌ ديگر هم ادامه پيدا مي‌كند، به نظر من اين يك ويژگي انتخابات دهم است كه بيشتر به عملكرد‌ها و شرايط موجود جامعه و رضايتمندي مردم برمي‌گردد كه امكان تغيير در آرا در اين دوره وجود دارد.

وي افزود: جريان اصلاح‌طلب به نظر من با تمام وزن خود در انتخابات حاضر شده است. عدم حضور خاتمي به عنوان كانديدايي كه مورد وفاق تمامي گروه‌هاي اصلاح‌طلب بوده و از ظرفيت شخصي بالايي براي جلب راي برخوردار است، هم مزيد بر اين علت شده است. چيزي كه در انتخابات گذشته به دليل تعدد كانديداها اتفاق افتاد، باعث پخش شدن آرا شد و نتيجه انتخابات به گونه موجود رقم خورد مساله‌اي است كه بزرگ‌ترين دغدغه و نگراني جريان اصلاح‌طلب است. خصوصا اين‌كه الان بين نيروهاي سياسي جناح اصولگرا به دليل هماهنگي‌ها و يا تمركز در تصميم‌گيري شرايط به گونه‌اي فراهم شده كه يك كانديداي اصولگرا در عرصه حضور داشته باشد؛ بنابراين آن‌چه مهم است اين است كه اصلاح‌طلبان هم در فرصت باقي‌مانده بتوانند به اين جايگاه برسند.

وي با بيان اين‌كه " احتمال اجماع روي ميرحسين موسوي به عنوان كانديداي جريان اصلاح‌طلب وجود دارد" گفت: تقريبا اكثريت قريب به اتفاق گروه‌هاي اصلاح‌طلب، مهندس موسوي را كانديداي مورد نظر خود اعلام كرده‌اند و اين نكته مهمي است كه طبيعتا در تصميم‌گيري ساير گروه‌ها هم تاثير خواهد داشت.

اين عضو شوراي مركزي انجمن اسلامي جامعه پزشكي افزود: علاوه بر اين، در عين اين‌كه جامعه شناخت كمتري نسبت به مهندس موسوي به دليل عدم حضور فعال وي در عرصه‌ سياسي در دو دهه گذشته دارد، ولي همين مطلب از سويي هم نقطه‌ قوت ايشان است. به اين دليل كه هم آراي منفي كمتري نسبت به ايشان است و هم اين ظرفيت به صورت بالقوه در ايشان براي افزايش آرا و اقبال عمومي به سمت ايشان بيشتر است.

وي يادآور شد: كنار رفتن شخص خاتمي – كه توان بالايي براي انتخابات داشت و من خود پيش‌بيني مي‌كردم كه به هر حال انتخابات رياست جمهوري در دور اول به نفع ايشان تمام شدني باشد – به نفع موسوي و استمرار حمايتش از ايشان مي‌تواند به ايشان كمك كند. البته مجموعه اين بحث‌ها بايد منتج به اين شود كه در جناح اصلاح‌طلب هم فقط يك كانديدا وجود داشته باشد.

وي با انتقاد از عملكرد رسانه‌ ملي در برخورد با انتخابات ابراز عقيده كرد: متاسفانه به نظر مي‌رسد در بدنه‌ صداوسيما و حوزه‌ تصميم‌گيري آن، در تبيين استراتژي و راهبردها بحث نگرش جرياني و جناحي غلبه دارد.

تاجرنيا تاكيد كرد: رييس‌جمهور آينده بايد فردي با پشتوانه‌ آراي بالا باشد تا بتواند با اقتدار و نگاه به منافع ملي و تعاملات اهداف نظام را جلو ببرد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.89 seconds.